Hemligheten läcker ut

Taggar:
Bloglovin

Ni vet att jag har pratat om min "secret".
Men inte talat om vad allt handlar om.
Och inte gett er så många ledrådar.

Och här är den.
Jag är gravid.
Fick veta detta snart 2 veckor sedan.
Idag gjorde jag ultraljud.

Ja, jag skall göra abort.
Eller rättare sagt den har redan påbörjat.
Fick min första tablett idag.
På onsdag skall jag ta de 4 sista.

Har även fått med mig en massa
smärtlindrande, utifall att det blir
otroligt smärtsamt, vilket det ofta blir.

Nu när hemligheten är ute, kommer jag
att rapportera hur jag mår, under de närmsta
veckorna, då jag blir som mest påverkad...



--->Postat av: Anonym

Aldrig hört talas om preventivmedel och kondomer? Lite lättare sätt att hantera saker på än att ta ett oskyldigt liv?

Svar;
Ja, jag vet mycket väl vad preventivmedel är.
Men jag fick inte veta förrän ett par veckor sedan att ALL
medicin jag går på varje dag (upp till 9 st olika/dag),
slår ut P-medel funktion.

Så kom inte och försök verka mer begåvad än jag, och
försök trycka ned mig.
Ta reda på fakta först.

Hade du velat att jag, som psykiskt sjuk hade istället haft ett barn !?
Tänk efter före !




Eriiza hjärtat, jag känner med dig... vill du prata så kan du alltid mejla! Du är stark, extremt stark. Med mig är det bra, fixar och donar för allt som påbörjats nu med event, tidningsintervjuer och föreläsningar...Jag saknar Julia, hon är ju i spanien... fattar det fortf. inte... jag kom på att hennes design har en skitsnygg "made by eriiza" logga men inte min... det borde jag ha, du är grym! Take care! <3

2011-02-21 // 15:53:52

hej kära Eriiza =)



Hoppas det kommer går bra med tabletterna och att det inte kommer till att blir allt för smärtsamt med aborten... usch hemska ord...



Inte för att vara nyfiken - men varför abort, förstår om det beror på alla mediciner men annars med då man inte behöver vara redo för ett barn. Behöver inte berätta varför..



Jag har saker i mitt liv med som inte är så lyckliga... saker jag inte vill att andra ska veta för att det får människor att mår dåligt... det ena utnyttjandet efter det andra av olika slag.



Kram.

2011-02-21 // 16:01:36

Hoppas det går bra.

2011-02-21 // 16:14:30

Sv; 3 kr fick jag ge för den!



Men gumman, hoppas det är bra med dig....finns här om du vill prata lite....

2011-02-21 // 16:14:56

svar: har lagt till dej nu:)

2011-02-21 // 16:17:22



SV: superkul att du är med och tävlar i dagens blogg! <3



jag är sjuk :( du då vännen`??

2011-02-21 // 16:17:44

vill så gärna krama om dig!!

säga att det kommer att bli bra!!

<3 <3 <3

2011-02-21 // 16:22:31

Måste bara säga det att du är så, så, stark!

Jag tokgillar den här bloggen, och kikar in här minst en gång om dagen. Du skriver på ett underbart sätt, och du verkar vara en sådan fin människa!



Keep up the good work! Stor cyber-kram från mig!

2011-02-21 // 16:27:22

sv: Superkul att du är med och tävlar)

Lycka till!

2011-02-21 // 16:29:00

<3



Sv; Fick förlängt en månad till, men jag har ju ändå mina luncher och efter 5 varje dag att fika om du har lust?

2011-02-21 // 16:39:50

Sv: Jag syftade inte på något specifikt utan i allmänhet, försökte sammanfatta hur less jag är på idioter i huvudtaget. Just att trycka ner andra osv. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.



Det är sjukt att du inte har fått hjälp då. De kan ju inte sitta och vänta på att du ska ligga på dödsbädden innan de reagerar.

2011-02-21 // 16:47:09

Aldrig hört talas om preventivmedel och kondomer? Lite lättare sätt att hantera saker på än att ta ett oskyldigt liv?

2011-02-21 // 16:59:05

Jag är med :D

2011-02-21 // 17:11:35

Lire omoget av den som har postat anonymt! Oavsett vad man än tycker så kan man skriva under med sitt namn.



Med tiden kanske du kan tar hand om ett barn och vem vet i framtiden kanske du blir super barnkär. =) Jag anser att frågan alltid är gratis så länge man inte kräver ett svar. Vill den man fråga inte svara så ska man inte tvinga den till det.



Jag vänta på en kontakt på psyk då jag just nu inte har någon men kanske hör dem av sig snart - hoppas det i alla fall.



KRAM



2011-02-21 // 17:11:46

Självklart förstår jag det, men jag är iaf fri då ifall du skulle vilja/orka. Och om du skulle behöva prata med någon :)



Skickar mitt nummer senare :)



Kraaaam på dig

2011-02-21 // 17:17:30

Sv: Men fy fan.. det är verkligen något man måste "fixa"! Hur man nu gör det...? Det är fan ett hemskt system som inte hjälper de som behöver det.

2011-02-21 // 17:27:21

Jag är med !! :D

2011-02-21 // 18:09:48

Jag tänker på dig och håller tummarna för att det ska gå så smidigt till som möjligt, du är absolut inte ensam!

Vill du prata är det bara att du säger till, jag finns här, KRAM!

2011-02-21 // 18:17:28

Jag är abortrörelsens största fan. Abort är skitbra och jag önskar fler gjorde det.



Och det här tramset med att "om du är mogen att ha sex så bla bla bla samt det otroligt dumma skuldbeläggandet av kvinnor som slarvat eller på annat sätt varit ansvarslösa.



Asså grattis! De av er som ALDRIG betett sig omoget, tagit dumma beslut och varit allmänt ansvarslösa. Ni är unika i världshistorien!



shit happens. Man är bara människa. Ibland är man kåt och dum. Full och dum. Slarvig och obrydd. Då tar man sitt ansvar när konsekvensen är ett faktum. Alla kan hamna i situationer där man fuckar upp.



jag har haft skitmycket idiotsex på fyllan. Och i ungdomens dar då man trodde man var odödlig och "det händer inte mig". Jag har haft massvis med sex oskyddat och även blivit gravid två gånger MED skydd.



2011-02-21 // 18:23:06

Ingen har rätt att döma. Det är ditt val och det ska folk respektera helt enkelt. Jag hoppas det kommer gå bra för dig!

2011-02-21 // 18:24:19

att göra abort när man inte vill ha barn oavsett orsak ÄR att ta ansvar.

2011-02-21 // 18:24:47

sv: ja men precis. Vet dom inget så ska dom inte döma heller..



Ja, han är stilig den lille =)

2011-02-21 // 18:41:35

Sv: Hur fan tänker de då? När de jobbar för att hjälpa andra? Fattar inte..

2011-02-21 // 18:52:17

sv: jomen det tror jag! :)



nämen ojdå vilken jobbig sits! å vilken jävla dum kommentar du har fått! herregud, du är ju inte den första och knappast den sista som råkat ut för en oönskad graviditet! jag stöttar då dig i ditt beslut, jag tycker det är jävligt starkt och modigt gjort av dig att göra abort i din situation! som du själv säger så mår du inte bra psykiskt och hur ansvarsfullt är det då att skaffa barn? jag har själv aldrig gjort någon abort så jag vet inte hur det känns fysiskt/psykiskt men jag kan tänka mig att det är en otroligt jobbig händelse i ens liv. hör gärna av dig om du känner att du vill "prata" av dig, jag "lyssnar" mer än gärna! stor puss och stor kram på dig!

2011-02-21 // 20:11:51

va med i min veckans blogg!!

2011-02-21 // 21:00:59

va med i min veckans blogg!!

2011-02-21 // 21:01:01

Men usch vilken jäkla kommentar :S Håller med, ta reda på fakta först. Men hoppas att det kommer gå bra trots allt!!



sv: Ja det kommer inte bli lätt att släppa så jäkla många "beroenden" på samma gång, men jag SKA lyckas, kommer inte ge mig i första taget ;) Känns bra såhär långt iaf :)

2011-02-21 // 21:19:20

Oj det var ju en bra och en dålig nyhet. Men klart att du ska göra abort om du inte är redo (:



Vilken bok är det ? Vill läsa den även om den är jätte hemsk, värre än de andra .

2011-02-21 // 21:34:39

Bra kommentar till den okände.

Eftersom jag vet att jag skulle klara av att blir mamma då jag är barnkär och brukar får höra att jag skulle blir en bra mamma så tänker jag inte på alla risker med oskyddat sex och sen att jag inte äter mediciner känns skönt i fall att jag emot alla odds skulle blir gravid, dessutom en pojkvän som skulle stötta mig om jag blev det.

Jag väntar på samtalskontakt ihop med en terapeut, i alla fall det som är planen.

Kram

2011-02-21 // 22:02:18

Det kommer att gå bra.......det ordnar sig alltid i slutändan....kram

2011-02-21 // 22:10:24

Det kommer att gå bra.......det ordnar sig alltid i slutändan....kram

2011-02-21 // 22:11:26

Nu är dagens blogg tävling avslutad.

Kolla om du vann eller inte.

DET VAR JÄTTE SKOJ ATT DU VAR MED OCH TÄVLADE.



Om du inte vann så finns det en ny chans imorgon.

Lycka till och ha en bra dag sötis!

2011-02-21 // 22:20:16

Säger samma sak som många andra säkert sagt; Hoppas det går bra! Vet personligen inte så mycket om graviditet men kan föreställa mig att det även är psykiskt påfrestande att vara med barn / göra abort.

2011-02-21 // 22:27:46

Har försökt att få kontakt med dig, via mail på darkside. Men nu får du ju min email här också.

2011-02-22 // 03:59:37

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya omgången :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/february/tisdag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-02-22 // 09:03:32

Jag hade en fruktansvärd huvudvärk/migrän igår. Så den dagen var inte mycket att ha. Men idag känns det lite bättre i alla fall =)

Hur är det med dig idag?

2011-02-22 // 09:59:20

sv: nädå men lite irrterande att ja fått skjua upp en operation, pga av det :/ naauw one pice e så sköööönt haha känne rmig som en mupp :P



okej ska kika <3 :/

2011-02-22 // 10:17:36

Att kunna gå ut med en sådan här sak är otroligt av dig, är för många väldigt skamliga, har själv gjort en abort på samma sätt som dig och det är jäkligt jobbigt beslut och ta, och är jäkligt bra gjort av dig att ta ett beslut! du är stark! Hoppas allt flyter på och du inte får allt för ont!

2011-02-22 // 14:18:16

Vad modig du är som skriver öppet om en sådan sak, det finns ju alltid folk som ska ifrågasätta allting tyvärr. Jag tycker det är skönt med folk som är öppna och ärliga, även om saker som "man inte pratar om".. eh, ja du fattar hur jag menar ;) Lycka till med allting i livet.

2011-02-22 // 17:55:31

Jobbigt! vet hur det kan kännas efter en abort :(

2011-02-22 // 20:09:32

abort är INTE mord. det är inte ens ett liv. du gör helt rätt.

2011-02-24 // 19:27:37

Men vilket jävla ultrapucko....



Hoppas du inte får allt för ont av det, och att du inte mår alltför pyskiskt dåligt av det. =)

2011-02-28 // 16:45:14

Hej! Älskar din blogg och har ivrigt kollat in om nya inlägg kommit in sen din dator krschade! ..

Tråkigt att höra att du e gravid(jag gillar heller inte barn och e livrädd för att bli gravid). Hopaps det går bra med abortpillerna!! Ta det lugnt och stressa inte, Kramar!!!! :D

2011-03-03 // 19:56:32

Jag beundrar dig!

2011-03-22 // 18:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback