VIDEOBLOGG - Trött & otillräcklig

Taggar:
Bloglovin


Är jag en egoist?


Vad gör ni ikväll, och hur är ert mående?


Hade vi varit trötta på dig hade vi inte läst din blogg ju.

2011-12-02 // 15:22:35

Hålle4r med Saga, hade vi varit trötta på dig hade vi ju inte läst din blogg och det där med dina kompisar så borde dem förstå, du måste sätta dig själv i första hand. Säg till dem att du Vill vara där för dem men att du inte kan.

2011-12-02 // 15:56:37

usch då, det låter läskigt :/hoppas det inte är något väldigt allvarligt iaf :o jag hade en blodsjukdom när jag var liten, som gjorde att jag typ förblödde, ITP heter det. som tur var försvann det av sig själv efter ett tag. :)

2011-12-02 // 16:53:59

Det är egentligen meningen att man ska sätta sig själv först. Jag har väldigt svårt för det och glömmer därför ofta bort mig själv, tar inte hänsyn till mina egna behov osv. Du är verkligen inte egoistisk. Jag tycker snarare att det är bra gjort av dig att försöka sätta gränser! KRAM

2011-12-02 // 17:23:26

aa plus att det var halva priset på dom så jag klagar inte :)

jag gör inte så mycket sitter på jobbet vad gör du själv ?

2011-12-02 // 17:26:14

sv: haha det är lugnt! dock så finns de nog ingen ide att printsreena då det enda jag gör är att bläddra ner när jag har klickat på min stad.. :/ om du testar kolla på min stad Sundsvall så borde du se de iallafall hur de ser ut! ;)

2011-12-02 // 17:56:26

Det är jättebra att du faktiskt kan säga "nej" när du känner att du inte orkar!



Dina vänner förstår säkert!

2011-12-02 // 18:55:10

Vad i helvette. Du har det jobbigt, massa diagnoser, grupper, psyk, mediciner som ger jobbiga bivärkningar och dom har mage att kräva saker av dig. Ta tid till dig själv! Och folk skulle inte gå in här eller ge dig och hjälp om det inte vore så att du är en otroligt fin och bra tjej. Tänk på det!



Men vi är två om att ha det lite kämpigt nu. Vi fick avliva hunden för hon är 11år och har haft ont i benet i flera månader. Inget funkar. Det finns inte så mkt att göra med en så gammal hund liksom :( Hann inte ens säga hejdå... Massa i skolan och min vikt och oj oj oj. Ibland blir det så här.



Men man får inte låta det trycka ner en! Rök en cigg, ta en kopp kaffe, gosa med katten och betala en räkning. Allt kommer att lösa sig :) <3

2011-12-02 // 19:00:09

vad roligt återkom vid 21 tiden för att se om du vann :)

2011-12-02 // 19:26:13

Ja, det sköna är att jag inte ens aktivt behöver tänka på att vara i nuet, det bara är så automatiskt. Ett stort steg i jakten på att fungera som människa!!



Mår man dåligt drar man sig undan från allt, dessvärre. Så stressa inte upp dig över att du "måste" uppdatera bloggen, dina läsare kommer ändå va kvar ;) Själv märker jag hur jag har börjat dra mig undan vänner och aktiviteter... ett dåligt tecken och en hint om att jag kanske inte mår på topp. Men dalar kommer, för alla människor - sjuka som friska - kanske kan jag hantera denna dal och veta att jag kan komma ur den.



Om du har någon i din närhet som du litar på och som är dig nära kanske de kan hjälpa dig att veta vilket beslut som är bäst, inläggning eller ej, för ofta är det ju så att omgivningen lättare ser på en hur man mår än vad man själv gör.



Ska kommentera ditt videoinlägg när mitt efterblivna internet laddat färdigt det (typ om tre år alltså, haha).



Själv mår jag bra just nu men det beror väl mest på att jag tuggat Concerta som vanligt. Annars har det varit lite halvtaskigt och ångesten är med mig varje dag. Dukar snart under här alltså :/

2011-12-02 // 19:29:48

Sv; Aha men då får du baka hos någon annan då :) För utan pepparkakor kan man inte vara :)

Tack så mycket ,är rätt nöjd över den bilden själv också :)

2011-12-02 // 19:37:21

Sv; hon heter felice fawn, du kan få mitt

Lösen osv på måndag måste tänka lite först :)

2011-12-02 // 19:38:18

Det är okej att klaga!

2011-12-02 // 21:32:15

SV: Sweet! =)

2011-12-02 // 21:33:32

Förstår ditt dilemma, klart att man vill finnas där för de man bryr sig om. Är det på nåt vis möjligt att förklara läget för denna som mår dåligt vilket gör det svårt för dig att finnas till 100 procent? Du är inte egoistiskt, du är klok som inser att du kanske inte är i skick för att finnas där fullt ut eftersom du just nu måste finnas där för dig själv fullt ut.



Fan, har inga råd att komma med alls :/



sss

2011-12-02 // 21:55:34

Egoist är det sista du är !!!



- Det är inget du behöver tacka för.

Nej det är ju du som bestämmer själv och det ska ju gynna dig så att säga. Annars är det inte så mycket att ha.

då jag är inom Psykiatrin nu, på praktik, så ser man mycket och hör mycket, tanken med det är ju att du ska må bättre. Och få ett meningsfullare liv.

2011-12-02 // 23:33:10

Förstår att det är svårt, önskar man kunde ge något råd o hjälp också men sånt är ju helt omöjlig, bara du som kan känna. :/ Även om man hjärna vill kunna hjälpa.

2011-12-02 // 23:38:36

För det första kallas jag människokännare när det handlar om det kvinnliga könet (om det manliga har den funktionen liksom raderats), och av det lilla du skrivit och som du och jag pratat om, vilket jag inte kan garantera att det är rätt förstås, så är du inte en egoist. långt ifrån. Tänk bara hur orolig du varit för din vän sista tiden?



Att vara inlagd är som du säger är en lång plåga men som du också säger - en pläga är inte värre än döden, så om det känns rätt tycker jag du i alla fall kan vara inlagd ett tag, bara för att kunna arbeta ut, bearbeta och börja om igen efter inläggningen?

kramar

2011-12-02 // 23:56:56

Men gumman! Tala om för din vän att du inte fixar 100% just nu, du måste stå närmast dej själv, man måste vara stark för att hjälpa andra och annars sätta sej själv i främsta rummet!! Kram

2011-12-03 // 01:41:49

Det är förståeligt om du inte kan vara där till hundra procent för andra när du inte mår bra själv. Först och främst måste du fokusera på ditt eget måående. Hur ska du kunna hjälpa andra när du inte mår bra själv? Det går inte. Och det är inget fel eller konstigt med det. Kram!

2011-12-03 // 14:54:47

Hehe, det är ju lite grejen med internet... man inser att man inte är så unik som man trodde :/

2011-12-03 // 15:21:51

Hej!



Vi är INTE trötta på dig. Jag tycker inte alls att du är ego gentemot dina vänner.. de vet säkerligen hur du mår också och du försöker ju göra det du kan för dem i din mån. Att veta att någon faktiskt bryr sig och tänker på en kan göra så mkt.



Det där med inläggning förstår jag dig....hur ska man ha tid och hur ska allt gå ihop. Kan du inte få mer hjälp, tex en BRA kontaktperson (om du inte redan har det)



Ta hand om dig! Kram

2011-12-03 // 20:52:34

Jag håller med flera där uppe som redan har skrivit, en egoist är du verkligen inte!

2011-12-03 // 21:19:48

Jag förstår varför du gör det på ett sätt, man vill inte att någon annan ska må dåligt! Man vill inte att någon annan ska må dåligt, man vill bara väl!



Jag är stolt över dig som kämpar så bra och ger hjälpen du får en chans! Jag är inte trött på dig alls utan önskar jag kunde hålla din hand och leda din väg. Du finns där så gott du kan och kan inte göra mer, man måste tänka på sig själv ibland även om de kan kännas fel!



Idag mår jag bra men det går ständigt upp och ner, fantiserar hela tiden om att hugga mig i benet:( Mår du bättre idag?

2011-12-03 // 21:25:32

Nu pratar du ren smörja vännen. Jag är inte det minsta trött på dig och jag vill att du fortsätter vara så öppen och rakt på sak som du är. Du är ingen tråkig människa, för mig är du färggrann, levande, spännande och intressant. En person jag gärna vill lära känna bättre.



Klart du vill vara ett stöd för dina vänner, men först måste du vara det för dig sälv. Sen är det vännernas tur. Är du ett "stöd" nu så blir det ett halvhjärrat stöd eftersom du måste sattsa på dig själv för att orka.



Var dina vänners stöd när du orkar i stället. KRAM



Lät detta för svamligt eller fick du ihop vad jag menar?

2011-12-03 // 22:23:40

ja den vart jätte bra! har lagt upp före och efterbilder :D

2011-12-04 // 12:56:16

Ja tyvärr är det ju så, man måste ta till extremer för att få hjälp numera... Det är bedrövligt.

2011-12-04 // 15:23:25

Tror inte det går att bli trött på dig riktigt. Måste säga att jag tycker du verkar vara en väldigt intressant människa... vet inte hur jag ska uttrycka det riktigt, men jag vill bara veta mer om dig (och hoppas inte du eller nån annan tar det på fel sätt nu) för du verkar både intelligent och spännande, oavsett ditt mående.



Det enda störande med den här bloggen är fladdermössen i bakgrunden på den här kommentarsrutan som gör att jag inte ser ordentligt vad jag skriver ;)



SV: Vet inte om jag svarat redan vad jag jobbar med, men jobbar som inkassohandläggare och återtagare av bilar - så jag är den personen ingen vill prata med och än mindre träffa.



Min värk beror på EDS (Ehlers-Danlos syndrom) som är en bindvävssjukdom som gör att musklerna måste arbeta ständigt för att hålla ihop och hålla upp skelettet, man får dålig koagulationsförmåga och värk i leder, muskler och till och med i huden. Det kan göra ont att ha kläder på sig eller att nån försöker vara snäll och klappa/smeka en lite på huden. Det påverkar även, i mitt fall, hjärta och lungor. Medellivslängden förkortas, men jag har tänkt bevisa att det går att överleva längre än vad naturen tänkt ;)

2011-12-04 // 18:56:38

SV: Hej, ja det är klart du får lägga upp texten om the Butterfly Project. :D

2011-12-04 // 22:52:43

Life pretty much sux today :(

2011-12-04 // 23:56:36

om bloggen kommer ut kommer den att tas bort.

adress: http://secretlifeofmeanded.blogg.se

anvä: edfever

lösen gren

2011-12-05 // 00:03:12

du är inte egoistisk, det handlar väl snarare om självbevarelse och det ser jag inget negativt med...

2011-12-09 // 16:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback