Allt rasar samman...

Taggar:
Bloglovin
Har fått brev från CSN om återkrav
på 1 150kr.

Bara det förstör mig.

Nu har jag också fått brev från
KRONOFOGDEN om att jag inte
skall ha betalat en räkning för
Radiotjänst i november.

Men jag har inte ens fått en
påminnelse från Radiotjänst, vilket
de nu påstår att jag skall ha fått
TVÅ gånger.
Måste säga att det INTE är första gången
jag har haft problem med Radiotjänst
och deras brev de påstår har skickat !!!!

Imorgon skall jag också sövas ned..
Har jag råd att åka fram och tillbaka
till sjukhuset ??

NEJ !




Det är så jävla tråkigt när man får såna brev från kronofogden när man dessutom vet att man inte har fått någon påminnelse. Det är helt sjukt. Har en bekant som också fick det just från radiotjänst det måste ju vara något fel hos dom.

2011-04-12 // 14:54:02

sv; Jag har skickat bilder i ett mail til dig :)

2011-04-12 // 15:00:36

: päroonn! :D fast brukar ta lakrits smak när jag äter ute från kiosker på sommrarna :)

2011-04-12 // 15:05:21

Ja ta ett par bilder sen är man fotograf, trodde det krävdes viss utbildning för ens få kalla sig så :)



tråkigt med csn och hoppas det löser sig med räkningen från radiotjänst

2011-04-12 // 15:41:32

Oh FY FAN! Jag lider med dig. Vilket helvete! Jag fick en påminnelse från elbolaget idag men turligt nog handlade det inte om så mycket pengar.



Kramar och lycka till



/Lilly

2011-04-12 // 16:07:55

hoppas verkligen att allt löser sig!

2011-04-12 // 16:16:04

Sv: Ja, det kan jag hålla med om faktiskt..

2011-04-12 // 16:19:52

sv: tycker det är inspererande att höra hur du lever ditt liv, med din ångest och sånt.dels för att min pappa har det och det är skönt att höra att det finns fler som går igenom samma sak, och allt det.

men även att läsa om vardagliga saker är trevligt. :)

2011-04-12 // 16:50:32

SV: Jag är musiker, artist, låtskrivare och konstnär.. studerar musik och ljudproduktion just nu men är fast anställd på ett satans lager. Men ska starta eget till sommaren.



Pluggar du eller är du sjukskriven?

Varför ska du sövas ner idag?

stor kram

2011-04-12 // 16:52:52

typ tredje kommentaren i detta inlägg men jaja kör ända. var arg och besviken på mig själv & min pappa. Jag och min pappa bråkar väldigt mycket. säger saker som vi ångrar. men ibland går det för långt, både för mig och hans och man blir bara besviken. hehe :)

2011-04-12 // 18:30:00

Varför ska du sövas? =S Och drygt att det alltid ska krångla med såna saker... =/



Sv: Do it! Det är ju ett måste på en blogg ;P haha

2011-04-12 // 18:48:17

Hej!



En personlig fråga men kanske kan lösa pengarna som CSN vill har, åtminstone så länge.

Hur försörjer du dig?

Har du soc kan du ordnar papper ifrån dem och har du aktivitsersättning/sjukersättning så kan du ansöka om nedsättning av återbetalning vilket innebär att du fortfarande tvingas betala men beloppet blir förhoppningsvis lägre än vad det är nu.

Kram

2011-04-12 // 19:31:06

Men vad tråkigt för dig... :( Måste verkligen vara sjukt jobbigt. Hoppas allt löser sig för dig!!



Svar: Inte den här gången! Men det skulle onekligen vara väldigt intressant!

2011-04-12 // 19:31:47

Sv: Tack tack :)

Nej precis. :) Photoshop kan alla lära sig, bara man lägger ner lite tid. Fotografera proffsigt é lite svårare dock.. ;D

2011-04-12 // 19:59:23

svar: Tackar! och jättefin blogg du har också!

kram

2011-04-12 // 22:31:51

Jag fick också ett brev från kronofogden igår om teletjänst där det stod exakt samma sak! Och jag har inte heller sett någon påminnelse

2011-04-13 // 07:25:49

Usch och fy kronofogden är inga härlliga typer det inte.. Fick själv brev från dom för ett tag sedan, försökte få ordning på det hela och då upptäckte jag tillsammsn med en på kronofogden att det företag som "anmält" mig hade missat att jag bytt efternamn. Har också en vän som fått papper som det stod var från fogden men det visade sig vara en bluff faktura. Kram!

2011-04-13 // 14:45:58

Kan de verkligen kräva en på betalning? Jag menar, om de inte kan vara säker på att man äger en TV så borde de väl inte kunna tvinga en att betala heller. Å andra sidan har jag hört något om att man måste betala TV-avgift även om man inte har TV, ifall man bor i hyreshus som har möjligheter för kabel-TV. Ganska vidrigt tycker jag. Rätt så vidrigt överhuvudtaget med TV-avgift & hemskt tråkigt att du fått problem med Kronofogden. :/ Hoppas att det löser sig!

2011-04-13 // 15:02:03

Känner igen det där. Jag fick brev från skatteverket igår att jag är skyldig dom 2000 euro (över 20.000 kronor) i restskatt. Helt sjukt.

2011-04-15 // 12:29:27

Radiotjänst är bara att ringa och säga upp. Det är ju frivilligt att betala även om man "ska" betala enligt lag. Du får förstås ljuga om att du kastat din TV på tippen men det fixar du lätt. Det enda man riskerar är att de ringer och tjatar men ett par nya skor eller brev från fogden, vilket väljer du?

2011-04-19 // 11:55:48

har också kravbrev från fucking CSN och Fogden är på mig titt som tätt eftersom jag inte har råd att betala mina räkningar i tid -_-'

Dålig ekonomi gör knappast att man blir pepp på något.



-Kom igen vi tar en öl!

-Jag har inga pengar.

-Äsch, inte jag heller egentligen. Kom igen nu.

-Nä. Jag HAR faktiskt INGA pengar.

2011-04-19 // 18:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback