Crap i can't help

Taggar:
Bloglovin
Det är inget rop på uppmärksamhet,
utan försöker måla upp en bild
av min verklighet.

Nu skall de visst dubbla min dos på
Cipralex (nästa vecka tidigast), jag
behöver starkare/andra sömntabletter,
men får inga.

Är trött på att höra om min ålder - som
om det var en godtagbar ursäkt att
inte hjälpa.
Och är trött på att hela tiden skall ha
tålamod.
Tycker att jag har haft tålamod och
överseende
längre än andra i min
situation.

Håller på att ge upp.
Energin för att hålla mig kvar och vänta
ytterligare på att KANSKE få hjälp
tynar bort med en jävla fart.

Det finns en gräns för alla, och jag
känner att jag snart når min.
Önskar ofta att jag hade haft en
psykossjukdom istället, fast jag vet
hur jobbigt det är.
Men då kanske folk hade tagit mig
på allvar.
Att ha en "vanlig" depression eller
liknande duger inte för psykiatrin.

Vad krävs för att man skall få hjälp,

ett fjärde självmords försök !?


Det e helt sjukt vad dom håller på.. man blir fan förbannad alltså!!

2010-04-28 // 21:57:57

Ibland blir man förvånad över hur den svenska sjukvården prioriterar. Och Sverige ska vara ett land med bra välfärd...ja, just det....

2010-04-29 // 10:23:58

krama

2010-04-29 // 16:00:22

Förstår dig verkligen.. Det är som en tickande bomb som man bara går o väntar på ska explodera. Hur långt ska det behöva gå innan man får ordentlig hjälp? Alldeles för långt i dom flesta fall..

Hade också den medicinen förut, eller citalopram men det är ju typ samma, o den hjälpte verkligen inte ett skit.. Hoppas verkligen du kan få nåt som funkar snart! Kram

2010-04-29 // 18:17:55

Jag vet precis hur det är. Jag skadade mig första gången när jag var 12 och första självmordsförsöket när jag var 14. De gjorde ett test på mig och de såg att jag mådde jättedåligt, jag skickades till en psykolog. Men han skickade hem mig igen.



Nu sitter jag här med fler ärr en jag kan räkna...



Psykiatrin är fördjävlig ibland!



Som svar på din kommentar:



Jag går på dbt behandling 2 dagar i veckan. Jag har gått på antidepressiva. Men nu konstigt nog tycker inte min läkare att jag behöver det. Jag las in 4 veckor på bupklinik (psyket) när jag var 14.



Du då?

2010-05-02 // 22:22:12

Jävla psyk. Tålamod är verkligen en bra egenskap att ha, om man vill ha någon som helst "hjälp" av dem, för det kan ta ett jävla tag att få den.

Och åldern, ja den problematiken känner man ju till..

Förstår att du tröttnat, för det har jag också!

Men önskar dig allt gott, det förtjänar du.



Ny läsare här, och gillar din blogg very much!

Kram

2010-05-02 // 22:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback