Ny medicin!

Taggar:
Bloglovin
Äntligen !

Äntligen har vår läkare bytt
Theralen till en annan
medicin.

Den heter Seroquel (benzo)
och är egentligen en medicin
för sjukdomar som schizofreni
och bipolära sjukdomar.



Men i mindre doser fungerar
den även som ångestdämpande.


Skall börja med den ikväll.
Hoppas att den fungerar.



Cipralexen som gör att jag
mår så sjukt dåligt, eller kanske
inte gör mig värre, men den
hjälper inte heller.

Läkaren sa att jag bör äta den
fram till på tisdag (nästa vecka).

Fungerar den fortfarande inte,
så skall jag sluta med den.


Finally some conclusion . . .

   


ja visst är det så :D ja gillar den ;)

2009-10-27 // 20:09:38

Hejsan! Jag och min kille har en tävling på min blogg då man får rösta på vem som är snyggast! :P Gå in och rösta så kan du vinna en länkning och få fler läsare! =) Vore jätte snällt. Ha det kram =)

2009-10-27 // 22:10:37

åh älskade theralen, jag har den inte utskriven men jag fick extrem ångest en kväll och min kompis gav mig i paniken för att jag skule göa något dumt 2 sådana och sen sov jag som ett barn. mindre kul att jag vaknade vid 3 dagen efter och missade skolan men det var det ändå värt för så bra har jag inte sovit på år!

2009-10-27 // 22:13:34

sv; Eftersom att du röstade på mig så kan vi följa varandra =) Skriv när du lagt till mig så lägger jag till dig :) Kram

2009-10-27 // 22:21:37

sv: jaa men jag tror knappast att det e en medicin som jag skulle kunna ta regelbudnet med tanke på att jag mådde miss i många många timmar tills jag deckade och sen sov bort en hel dag ;P ! Jag kände att det var så att den bara funkade om man lyckades somna.. så jag tränade som en blå tills jag deckade för att aa.. jag vettefan vrf! Kände mig fet som fan typ. Visst jag lägger till dig..!

2009-10-27 // 22:25:21

sv; Jag har lagt till dig också nu =)

Är det du på bilden där på sidan?

2009-10-27 // 22:31:28

Hoppas att dom funkar, jobbigt att behöva byta hela tiden..

2009-10-27 // 22:40:05

sv; Gillar bilden väldigt mycket!

Allt bra med dig då? :)

2009-10-28 // 12:30:21

serouqel är inte benzo... serouqel är neuroleptika... och den ska man verkligen inte ta för ångest, står till och med på läkemedelsverket.... jag har haft den... och den sög

2009-12-17 // 05:45:21

hej igen - det är i detta inlägg du kallar sequel för benzo..

håller med om att det var onödigt av mig att vara så "hård" i min kommentar, det var onödigt och dumt. tycker man inget snällt ska man i mitt tycke hålla käften och det gjorde jag inte. uselt, det kan jag erkänna.

2009-12-27 // 18:25:16

vill du köpa serouqel? jag har massor.

[email protected]

2010-10-25 // 05:36:05

Hej tjejen. Hoppas att din medicinering fungerar som den ska. Jag åt Seroquel depot tidigare men den fungerade inte för mig. Jag har testat olika grupper av ångestdämpande och antidepressiva. Nu äter jag en som heter Venlafaxin, morgon och kväll. Det har jag gjort i 3 månader nu och äntligen en medicin som jag faktiskt tror fungerar. Kombinerat med Zopiclone till natten och Sobril vid behov. Att hitta rätt är inte lätt... Det kan vara en lång väg dit. Kämpa på. Kram Rebecca med familj

2011-04-19 // 06:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback