!!! Mötet !!!

Taggar:
Bloglovin
*skrivet för hand*

19:55

Siter på bussen på väg till Göteborg.

Mötet;

Trodde att eftersom de kände till mötet så länge, att de hade varit smarta nog att kolla upp något potentiellt boende för mig.
Men ack så fel jag hade !

De sade att det inte fanns några soc-lägenheter (en sådan som jag hade).
Jag svarar; "Ok, men vad gör jag då ? Eftersom jag är minderårig och inte kan ansöka om en lägenhet hos t.ex Fastighetsförmedlingen."
Deras svar;
"Ja, det är ju ett problem."

NO SHIT, SHERLOCK !

Så de bad min f.d lärare att kolla upp med skolan om de har lediga boenden som Marin-Biologer får hyra.
Hon skall ringa på måndag.

En av soc. personalen frågr efter en stund; "Varför vil du ha ett eget boende ?"
Jag blir lite stum och sedan frågar; "Menar du nu från skolan ?"
Han; "Ja, men varför vill du inte bo hos din mamma ?"
Jag får en chock;
"Ursäkta, vill inte låta respektlös, men ni har vetat om detta möte i mer än en månad.
Har ni inte läst något i mina 9 år sparade papper ?"


Deras svar;
"Nej, vi vill höra från dig !"
"Va !? Jag har läst allt ni skrivit om mitt fall och har godkänt, inget har förändrats, förutom det att de 23 000 kr finns inte längre och att jag numera bod i Mölnlycke !"

Är inte det faktum att min mamma är alkoholist det minsta man kan förvänta sig att de skall veta ?

Med tanke på att jag har haft exakt detta möte för 2 år sedan. . .

För övrigt så tjatade den ena om att jag måste hitta en "mysig" lägenhet.
Varför skulle jag vilja ha det ? Sist gav de mig bara en lägenhet och jag var nöjd, jag skiter i väll hur det är inrett, behöver någonstans att bo.


Inte där jag kan få bäst utsikt !





Hej! tack så mycket. Självklart länkar jag till dig. Den ligger nu publicerad bland mina favoritbloggar. Ha det bäst...



/R

2009-01-24 // 13:43:49

Hoppas det löser sig för dig!

2009-01-24 // 13:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback