Mat, ångest, mat, ångest, ut med allt...

Taggar:
Bloglovin
Idag gick jag till Konsum med 110kr.
Undrade på vad jag skulle handla.
Tog 2 cigarettpaket.
4 clementiner
& wook-grönsaker.

Var nöjd med mitt handlande,
att jag skulle bli mätt, men på
kalorier.

Senare kom min mamma..

Först var jag rätt glad (for once),
men då såg jag att hon hade med sig
massor utav mat till mig.
Väldigt snällt, men ångestframkallande...



Till sist gav jag upp och talade om för
henne hur det ligger till med maten
och mig..
Gissa vad det första hon säger är !?

-"Vill du ha en macka ?"

What the hell ?
Nåja.. Jag blev arg, men lät det gå.
Försökte förklara, men sådant är svårt
att förklara.

Hon tog tillbaka det mesta utav maten,
men det ligger pommes & skinka kvar...

Ångest...





Nu när jag "erkänt" om mina mat-problem.
Jag åt en del utav pommes och bacon.
Mådde skitkasst efteråt - det kom upp.

Är inte stolt, men på sätt och vis mår jag bättre nu, ni andra i samma sits vet vad jag talar om...


Att hon försöker få dig att äta är ju hennes sätt att hjälpa dig. Att svälta sig själv gör en inte nöjd. Det är svårt att se det själv, men man får försöka.

2009-12-28 // 19:53:46

Svar: Oh okej. I see... Det måste vara jobbigt :/

2009-12-28 // 20:26:22

vad jobbigt. :(



Svar: det är en film:D

2009-12-28 // 21:06:11

Aj aj. Visste inte din mamma alls om dina problem?



Kramen

2009-12-28 // 21:38:37

Ja, när ens mamma dessutom inte kan förstå, och sen ska försöka få en att äta en massa så blir det ju inte direkt lättare.

Min mamma är likadan. Vill bara att jag ska äta, och förstår inte vad problemet är.

sen är hon iofs matmissbrukare, dvs äter bara en massa. Är hon glad äter hon, är hon ledsen äter hon. Så då är det väl svårt att sätta sig in e ngn annas sits...



Jag har fortfarande godis kvar från i julas...och det är jobbigt... så förstår dig.

2009-12-28 // 21:47:51

Det är faktiskt väldigt bra; att det finns människor som kan förstå en. Oavsett vad det gäller =)



Kraamar

2009-12-28 // 22:20:30

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

Till min underbara bloggvän

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

Njut av livet och lev idag.

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

...Och ett GOTT Nytt år.

..Massor av kramisar

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

...va rädd om dig...

2009-12-28 // 22:30:37

ah du menar varför jag mår dåligt, jag tror att jag mår dåligt eftersom jag känner att jag inte kan vara den tröst jag vill vara till några tjejer som jag brukar försöka hjälpa, men just nu känner jag mig bara som en bank och inget annat, helst till en av tjejerna hon är 18 med ett barn på 1 1/2 år och hon väljer hela tiden vägar för att knäcka sig själv, hennes pojkvänn skulle jag bara vilja att ....tjejen skulle kunna bli vad som helst men låter killen knäcka henne. det gör så ont när man inte kan göra något plus en förkylning som jag inte lyckas bli av med, hm detta blev långt. kramisar

2009-12-28 // 22:56:43

jo jag vet men ibland vill man hjälpa, denna tjej skulle egentligen bli mitt fosterbarn men flyttade hem till killens mor, och detta gör ont i mitt hjärta, inte för att jag anseer mig vara bättre utan för att jag ser hur hon blir nertryckt. men vi får väl se hur det går. kramisar

2009-12-29 // 01:37:11

tack ! :



jag ska på fest (:

va det inte din mage ? ;p

2009-12-29 // 07:40:59

Förlåt för att det tagit sådan tid innan jag svarat men nuså. Okej men mår du bättre av att vara där eller blir du bara sämre?

Kram

2009-12-29 // 09:06:52

har du någon gång funderat på att testa någon annan kost som gör dig pigg, som sagt var så kan jag inget så kanske trampar jag i klaveret, det finns ju

lchf som min syster äter, hon gick ner 58 kg på ett åår och nu håller hon vikten, genom att unvika socker och mjöl. hon är smal och pigg. vad jag vet så unviker hon kolhydrater. du får ha en skön dag och va rädd om dig. kramisar

2009-12-29 // 11:35:14

Svar: Hon är modell och heter Audrey :)!



Njae, inte alls många ställen som har xxs längre eftersom det uppmanar till dåligt ideal osv bla bla, var ju något årsen dom tog bort det och 32. Oftast är ju 34 och XS det minsta i affärer nu förtiden.

2009-12-29 // 19:36:19

sv; ungefär som du skrev... ena dagen äter man tills man nästan sprängs och nästa dag så skäms man så hemskt över det så man vågar inte äta något alls. det är så extremt påfrestande. :/



& tack så mycket förresten :)

2009-12-29 // 21:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback